regulamet_particular-luna_ses

Cupa LUNA SES

EDITIA  V.

Negrești-Oas, jud. Satu Mare

 

CAMPIONATUL

de Viteză pe Traseu Montan– ACR   2018

Etapa 1

 

14 IULIE 2018

 

CUPRINS :

  1. INTRODUCERE
  2. PROGRAM
  3. DISPOZIŢII GENERALE
  4. ORGANIZATOR
  5. AUTOMOBILE ADMISE
  6. PILOŢI ADMIŞI ÎN COMPETIŢIE
  7. ECHIPAMENTE DE SECURITATE
  8. ÎNSCRIERI, RESPONSABILITĂŢI
  9. ASIGURĂRI
  10. OBLIGAŢIILE GENERALE
  11. VERIFICĂRI ADMINISTRATIVE
  12. VERIFICĂRI TEHNICE INIŢIALE
  13. DESFĂŞURAREA COMPETIŢIEI
  14. SERVICE. PARC DE SERVICE
  15. PARC ÎNCHIS
  16. VERIFICĂRI TEHNICE FINALE
  17. CLASAMENTE
  18. PROTESTE, APELURI
  19. FESTIVITATE DE PREMIERE
  20. Anexa I – Harta Traseului

 

  1. INTRODUCERE

Campionatul Internațional ACR de Viteză pe Traseu Montan se organizează şi se desfăşoară în conformitate cu:

  • Codul Sportiv FIA şi anexele sale, ediţia 2018;
  • Prescripţiile Generale ale Campionatului European FIA de Viteză în Traseu Montan, ediţia 2018;
  • Regulamentul pentru Organizatorii de Competiţii;
  • Prezentul Regulament Particular.

Prin înscrierea în competiţie, participanţii acceptă arbitrajul Automobil Clubului Român (ACR), pe baza regulamentelor sportive în vigoare la data desfăşurării competiţiei, aplicabile după principiul conform căruia reglementarea particulară primează celei generale, şi conform statutului ACR.

 

  1. PROGRAM GENERAL

Activitatea Ziua  Data Ora
Începerea înscrierilor on-line Marți 03.07.2018 08:00
Închiderea înscrierilor Vineri 13.07.2018 17:00
Publicarea listei de înscrieri on-line Vineri 13.07.2018 21:30
Program competiție:
Activitatea Ziua  Data Ora
Deschiderea parcului de service Sâmbată 14.07.2018 06:30
Verificări administrative Sâmbată 14.07.2018 08:00-09:00
Verificări tehnice iniţiale Sâmbată 14.07.2018 08:20-09:20
Publicarea ordinii de start Sâmbată 14.07.2018 09:30
Ședința tehnică Sâmbată 14.07.2018 09:40
Recunoaşteri 1 Sâmbată 14.07.2018 10:30
Recunoaşteri 2 Sâmbată 14.07.2018 11:30
Antrenament cronometrat Sâmbată 14.07.2018 13:00
Start în manşa I a competiţiei Sâmbată 14.07.2018 14:30
Start în manşa a II-a a competiţiei Sâmbată 14.07.2018 16:20
Afişarea rezultatelor provizorii Sâmbată 14.07.2018 17:40
Afişarea rezultatelor definitive Sâmbată 14.07.2018 17:50
Festivitatea de premiere pentru prima etapa a campionatului Sâmbată 14.07.2018 18:00

* Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica orarul de start și eventual devansarea acestuia în funcție de condițiile obiective de concurs, număr de participanți, evenimente neprevăzute, condiții meteo extreme etc.

 

  1. DISPOZIŢII GENERALE

Clubul Sportiv A-K Rider’s, ca organizator al acestui eveniment restricționat este unic răspunzător de respectarea prevederilor regulamentelor ACR şi în special a celor referitoare la securitatea sportivilor, spectatorilor, oficialilor și arbitrilor.

Participanții și organizatorul își asuma întreaga responsabilitate asupra evenimentului, scutind ACR sau reprezentanții acesteia şi pe fiecare dintre ei în parte, de orice responsabilitate în legătură cu acţiunile, taxele, cheltuielile, revendicările şi reclamaţiile referitoare la răniri mortale sau altele, provenite sau rezultate prin înscrierea sau participarea la competiţie.

Obligatia organizatorului inainte de începerea competitiei este de a instrui sportivii și arbitrii despre semnificația steagurilor si a regulamentului de desfășurare a competiției. Persoanele invitate vor fi acceptate în cadrul competiției numai după semnarea unei declaraţii pe proprie răspundere.

2.1 Comandamentul/Secretariatul Competiţiei: DJ 109G km 7+700, la 200 m înainte de start

2.2 Centrul/Panou oficial de afişaj: DJ 109G km 7+700, la 200 m înainte de start;

2.3

START: DJ 109G, ieșire din localitatea Negrești Oas, km 7+900, în direcția telescaunului;

SOSIRE: DJ 109G, 300 m înainte de parcarea telescaunului, 3,1 km după start;

STOP: DJ 109G, 200m după sosire;

2.4 Verificare Tehnică Iniţială: DJ 109G km 7+100, la 800 m înainte de start;

2.5 Verificare Administrativă: DJ 109G km 7+700, la 200 m înainte de start;

2.6 Parc de service: de-a lungul DJ 109G, începând de la km 5+700 și până la km 7+600 (la 300 m înainte de start) ;

2.7 Parc auxiliar – trailere/platforme: la Bisericuță de la km 9+500;

2.8 Centrul de Presă:  DJ 109G km 7+700, la 200 m înainte de start

2.9 Festivitatea de premiere:  DJ 109G 7+900 la START, în incinta Păstrăvăriei Andreea.

 

  1. ORGANIZATOR

3.1 Clubul organizator este C.S.A.K. RIDER’S, cu adresa în loc. Satu Mare Str. Lunca Sighet, nr. 21, judeţul Satu Mare. Reprezentantul organizatorului este preşedintele clubului, domnul Seletye David.

Date contact:

Telefon: 0040 744 792297

Mail:  seletye_dvd@yahoo.com

PENTRU ÎNSCRIERI, VĂ RUGĂM SĂ FOLOSIŢI SITE-ul : www.csakriders.ro

pentru informații suplimentare:

E-mail: clubsportiv.riders@yahoo.com sau  Tel: 0744 792297 , 0735 792297

3.2 Web: www.csakriders.ro, www.facebook.com, www.acr.ro,

3.3 Comitetul de Organizare

Funcția Nume Prenume Funcția publică
Președinte Onorific Pataki Csaba Presedinte Consiliul Judetean Satu Mare
Presedinte Fedorca Aurelia Primarul Orasului Negresti-Oas
Director Organizatoric Seletye David Președinte CSAK RIDER’S Satu Mare

Dir. ACR Sucursala Satu Mare

 

3.4 Nominalizare oficiali :

Observator din partea Autorității Sportive Naționale – ACR: Ioan Olaru (B)

Componența Colegiul Comisarilor Sportivi (CCS) :

Presedinte CCS: Ioan Olaru (B)

Membru CCS: Demjen Daniel(TM)

Membru CCS: Ilyes Jozsef(SM)

3.5 Arbitrii

Director Sportiv: Seletye David

Secretar Şef: Seletye Maria Magdolan

Şef Securitate: Demjén Daniel

Şef Centru de Calcul: Ilyés Csaba József

Şef Verif. Tehnică: Muresan Claudiu

Relaţii cu Sportivii: TBA

Ofiţer de Presă: Kiss Bertalan

3.6 Traseu

Competiţia se va desfăşura pe un traseu cu următoarele caracteristici:

Locul desfăşurării : DJ 109R, Loc. Negrești Oas, Jud. Satu Mare
Lungime : 3,1 km
Pantă maximă : 10 %
Locul Startului : DJ 109G, ieșire din localitatea Negresti Oas, km 7+900, în direcția telescaunului
Locul Sosirii : DJ 109G, 300 m înainte de parcarea telescaunului,  3,1 km după start;
Locul Stopului : DJ 109G, la 200m după sosire;
Zona de încalzire : 100m.
  1. AUTOMOBILE ADMISE

4.1 Sunt admise să participe toate automobilele care se supun prevederilor Anexei J a Codului Sportiv Internațional al FIA și a regulamentelor în vigoare ACR pentru următoarele clase :

4.2 Automobile de Grupa N – (Anexa J, art. 254) şi celelalte asimilate acestei grupe. Pe clase de cilindree echivalentă:

Clasa Cilindree
N- clasa 1 până la 1600 cmc
N- clasa 2 peste 1600 și până la 2000 cmc
N- clasa 3 peste 2000 și până la 3000 cmc
N- clasa 4 peste 3000 cmc

Notă : Automobilele care au ieşit din omologare (omologare expirată) dar rămân conforme cu ultima versiune a fişei de omologare şi corespund din punct de vedere al normelor de securitate pot fi asimilate la cererea pilotului în cadrul grupei N.

4.3 Automobile de Grupa A – (Anexa J, art. 255) şi celelalte asimilate acestei grupe. Pe clase de cilindree echivalentă:

Clasa Cilindree
A – Clasa 5 până la 1600 cmc
A – Clasa 6 peste 1600 și până la 2000 cmc
A – Clasa 7 peste 2000 și până la 3000 cmc
A – Clasa 8 peste 3000 cmc

Notă : Automobilele care au ieşit din omologare (omologare expirată) dar rămân conforme cu ultima versiune a fişei de omologare şi corespund din punct de vedere al normelor de securitate pot fi asimilate la cererea pilotului în cadrul grupei A.

 

4.4 Automobile de Grupa H – automobile care nu întrunesc condiţiile impuse grupelor N/A, cu omologare expirată sau fără omologare FIA. Pe clase de cilindree echivalentă :

Avansatii:

Clasa Cilindree
H – Clasa 9 până la 1600 cmc
H – Clasa 10 peste 1600 și până la 2000 cmc
H – Clasa 11 peste 2000 și până la 3000 cmc
H – Clasa 12 peste 3000 cmc

Debutanti:

Clasa Cilindree
DH – Clasa 1 până la 1600 cmc
DH – Clasa 2 peste 1600 și până la 2000 cmc

Juniori:

Clasa Cilindree
JUN motor aspirat  maxim 1600 cmc capacitate cilindrică

Nota: Coeficientul de multiplicare pentru motoarele echipate cu turbo este 1,7 iar pentru cele cu compresor 1,4  la automobilele echipate cu motor turbo diesel cu cilindree de până la 2000 cmc se aplică un coeficient de multiplicare de 1.5, pentru automobilele echipate cu motor rotativ tip Wankel se aplică un coeficient de multiplicare de 3.2.

4.5 O clasă de cilindree se constituie cu minimum 4 automobile înscrise şi admise la verificarea tehnică iniţială.

Dacă la o clasă sunt unul sau două automobile de competiţie, automobilele respective vor trece la clasa superioară imediat constituită.

Dacă şi clasa imediat superioară este în aceeași situație (nu este constituită), automobilele vor fi admise în concurs, dar vor participa în competiţie sub regimul de „clasa neconstituită”.

 

  1. PILOŢI ADMIŞI ÎN COMPETIŢIE

5.1 Sunt admiși în competiție piloți licențiați, posesori ai unei licenţe naţionale valabile, și dețin cel puțin calitatea de membru ACR –SPORT.

La grupa Debutanți: sunt admiși piloții care nu au mai mult de 5 clasari la etapele de VTM anterioare .

5.2 Sunt admiși în competiție piloții care nu au implinit încă vârsta de 18 ani și care nu posedă permis de conducere. Pentru înscrierea juniorilor, (persoane care nu au implinit vârsta de 18 ani aflați în intervalul 16-18 ani) este necesar ca pe langă documentele depuse la înscriere să se depună o declarație notarială a ambilor părinți (tutori legali) prin care aceștia: – își exprimă acordul ca persoana în cauză (minorul) să participe la etapă – să fie expres menționat faptul că tutorii legali își asumă întreaga responsabilitate privind faptele minorului pe întreg parcursul desfăsurării concursului. Deasemenea trebuie să prezinte un certificat de absolvire al unui curs de pilotaj sportiv sau un palmares la Karting sau un palmares Rally Sprint sau palmares VTM organizat în anii anteriori de ACR, există posibilitatea de a acorda unele dispense de către Directorul de Concurs. CCS sau Directorul de Concurs pot interzice juniorilor să ia startul în cazul în care constată că poziția juniorului la postul de pilotaj, vizibilitatea acestuia ori accesul la comenzile automobilului sunt necorespunzătoare.

5.3 Piloții admiși în competiție, se supun reglementărilor legale antidopaj emise de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret precum și ANAD.

5.4 Toţi piloţii admişi în competiţie, vor puncta în clasamentele finale ale competiţiei în funcţie de poziţia obţinută.

 

  1. ECHIPAMENTE DE SECURITATE

6.1 Echipamentele de securitate ale automobilelor de competiţii trebuie să corespundă pe tot parcursul competiţiei exigenţelor de securitate impuse de Comisarii Tehnici, stabilite pe baza Codului Sportiv Internaţional, anexa J art. 253, a regulamentului specific grupei din care automobilul face parte şi a regulamentului CVTM-ACR 2018 .

6.2 Un automobil de competiţii a cărui construcţie şi/sau stare tehnică este considerată periculoasă, poate fi exclus din competiţie în orice moment de Comisarii Sportivi pe baza constatării Comisarilor Tehnici. În acest sens, vor fi examinate suplimentar automobilele care au suferit avarii pe timpul desfăşurării competiţiei. Raportul Comisarilor Tehnici sau decizia Comisarilor Sportivi, de oprire din competiţie a automobilului considerat periculos nu pot fi urmate de niciun fel de despăgubiri sau returnări de taxe de înscriere reclamate de concurent/echipă şi/sau de pilotul acestuia.

6.3 Echipamentul de protecţie al piloţilor trebuie să corespundă exigenţelor de securitate impuse de Comisarii Tehnici ai competiţiei, conform regulamentului CVTM-ACR 2018  art.39.

6.4 Pe parcursul competiţiei, dar şi la antrenamente şi recunoaşteri, piloţii sunt obligaţi să poarte cască de protecţie , combinezon, ghete, cagulă, mănuşi şi să-şi lege centurile de siguranţă. Orice abatere de la această prevedere duce la EXCLUDERE.

6.5 Pentru pilotii înscriși la clasa juniori, echipamentul este identic ca la punctul 6.3

6.6 Nu este permisă parcurgerea traseului competiţiei cu geamurile deschise. Se consideră că geamul este deschis, dacă este coborât cu mai mult de 2 cm faţă de poziţia ”închis complet”. Pentru încălcarea acestei prevederi, pilotul este supus sancțiunilor CCS. Sancţiunea poate fi anulată/suspendată în cazul în care se poate demonstra că deschiderea geamului sau imposibilitatea închiderii acestuia se datorează unor cauze tehnice sau unei avarii a caroseriei pe partea acestuia. Pilotului i se va permite remedierea defecţiunii la parcul de service.

În sensul prezentului articol, spargerea unui geam al automobilului nu va fi urmata de nici o penalizare, dar datorita gradului sporit de periculozitate poate conduce la oprirea automobilului din competiţie.

6.7 Sunt acceptate echipamentele de securitate ale piloților cu omologarea expirată conform art 39 din CVTM-ACR 2018.

 

  1. ÎNSCRIERI, RESPONSABILITĂŢI

7.1 Începerea înscrierilor: Marți, 03.07.2018.

7.2 Închiderea înscrierilor: Vineri, 13.07.2018, ora 17:00.

7.3 Taxa de înscriere: 230 Ron. – pentru membrii ACR AUTO și 330 Ron pentru cei care nu prezintă o legitimație de Membru ACR –AUTO

7.4 Plata taxelor de înscriere se va face prin virament bancar sau cu aprobare specială la verificările administrative.

7.5 Taxa de înscriere se returnează :

  • 75 %, piloţilor a căror înscriere nu a fost validată;
  • 50%, piloţilor/concurenţilor care din motive de forţă majoră, atestate/certificate de către Automobil Clubul Român, sunt în imposibilitate de a lua startul;
  • 100 %, în cazul anulării competiţiei dar nu din motive de forţă majoră şi concurenţilor a căror înscriere nu a fost acceptată.

7.6 Pentru înscriere se va completa formularul de pe siteul: https://csakriders.ro/evenimente/vtm/inscriere  începând cu data de 03.07.2018 până la data de  13.07.2018, ora 17:00 cu taxa de înscriere normală, stabilită la Art.7.3.

7.7 Piloții care nu au completat cererile de înscriere până în 13.07.2018 ora 17:00 se vor putea înscrie în dimineața cursei (pana la ora 7:30) doar cu acordul directorului de concurs cu un tarif de inscriere de 430 Ron

7.8 Art. 56.5 din Regulamentul Cadru al CI de VTM-ACR 2018 se modifică astfel (valabile doar la această etapă):  Sunt interzise recunoașterile cu mașinile de concurs sau orice alt automobil dotat cu rollbar în zilele premergatoare competiției. În săptămâna cursei recunoașterile vor fi monitorizate. Orice abatere de la această prevedere duce la SANCȚIUNI DRASTICE.

7.9 Pe parcursul desfășurării competiției, piloților le este interzis consumul de alcool, substanțe halucinogene și stupefiante – penalizare excludere din campionat și suspendare licență.

 

  1. ASIGURĂRI

8.1 Participanţii vor fi asigurati pe durata competitiei de o asigurare de raspundere civila față de terți în valoare de 50 000 lei, care este valabilă începând cu recunoașterile și încetează odată cu terminarea competiţiei sau retragerea, descalificarea sau excluderea pilotului.

8.2 Organizatorul nu are nici o obligație față de competitori pentru daune produse lor sau automobilelor de competiție.

8.3 Prin semnarea cererii de înscriere, concurentul și pilotul scutesc pe oficiali, arbitri şi organizatorul C.S.A.K. RIDER’S  sau reprezentanții acestora și pe fiecare dintre ei în parte, de orice responsabilitate în legatură cu acțiunile, taxele, cheltuielile, revendicările şi reclamațiile referitoare la răniri mortale sau altele, provenite sau rezultate prin înscrierea sau participarea acestora la competiție.

8.4 Autovehiculele de asistentă tehnică, chiar și cele cu plăci acordate de catre ACR, nu vor fi considerate ca participanți oficiali în competiție și pe cale de consecință nu sunt acoperite de asigurarea globală prevazută la art. 8.1.

 

  1. OBLIGAŢIILE GENERALE

9.1 Numere de competiţie

9.1.1 Este obligatorie aplicarea pe automobilele de competiţii a numerelor de concurs asigurate de organizator, fără a avea alt număr pe automobil.

9.1.2 Este obligatorie ca orice alt număr existent pe masina de concurs să fie acoperit în asa fel încât singurul număr vizibil să fie cel oferit de către organizator.

9.1.3 Automobilele de competiţii fără numere nu sunt admise la start.

9.2 Pregătirea pentru start

9.2.1 Amânarea startului nu se poate face decât din motive tehnice, verificate de către Comisarii Tehnici şi cu aprobarea Directorului Sportiv.

9.3 Publicitate

9.3.1 La competiţia de viteză pe traseu montan Cupa Luna Ses, publicitatea obligatorie a organizatorului este:

Este obligatorie aplicarea pe capota automobilelor de competiţii a siglei (cămilei) competiției, asigurată de organizator.

9.3.2 Se permite echipajelor să aplice liber orice publicitate pe automobilele de competitii, respectând următoarele :

  1. să fie autorizate de legislaţia ţării pe teritoriul cărora se desfaşoară competiţia;
  2. să nu contravină bunelor moravuri şi obiceiuri;
  3. să nu afecteze spaţiile rezervate publicităţii obligatorii (placa de raliu, numere de concurs, parasolar, capotă);
  4. să nu împiedice vizibilitatea echipajelor, prin aplicarea publicităţii pe geamurile autovehiculului
  5. să nu intre în conflict de interese cu imaginea și activitatea organizatorilor;
  6. nu se va accepta publicitate care contravine cu sponsorii oficiali ai competiției

9.4 Semnalizare. Comportament pe traseu

9.4.1 Următoarele semnalizări vor fi utilizate în timpul recunoașterilor, antrenamentelor şi competiției și vor fi strict respectate:

  • Fanion roşu: oprire imediată şi definitivă;
  • Fanion galben: pericol, depăşirea interzisă;
  • Fanion galben cu dungi roșii: suprafață alunecoasă, schimbare de aderentă;
  • Fanion albastru: un concurent mai rapid dorește să depăşească ;
  • Fanion şah alb cu negru: sfârşitul manşei (pe linia de sosire);
  • Fanion prezentat „imobil”: avertizare de pericol;
  • Fanion prezentat „agitat”: pericol imediat, fii pregătit să oprești;
  • Două fanioane prezentate împreună: pericol deosebit de mare.

9.4.2 Dacă un pilot este obligat să oprească într-una din manşele competiţiei din pricina defecţiunilor mecanice sau a altor probleme, el trebuie să scoată automobilul în afara traseului, să se îndepărteze de acesta şi să se supună instrucţiunilor date de comisarii de traseu.

9.4.3 La coborârea de la parcul de regrupare/sosire şi până la parcul de service este interzisă oprirea, depăşirea şi transportul altor persoane.

9.4.4 Piloţilor le este interzis să conducă în sensul opus celui al probei de viteză pe traseu montan respectiv, inclusiv în zona dintre panoul de începere a zonei de SOSIRE şi până la panoul de terminare a zonei postului de regrupare, de asemenea este interzisă orice manevră de mers în marşarier.

Orice încălcare a acestor reguli va fi sancţionată de CCS .

 

  1. VERIFICĂRI ADMINISTRATIVE

10.1 Verificările administrative : la Secretariatul Competiției, DJ 109G km 7+700, la 200 m înainte de start , începând de vineri 13.07.2018 orele 15.00 până sâmbătă 14.07.2018, la orele 07.30;

10.2 Documentele necesare la verificările administrative

  • Formularul de înscriere;
  • Dovada achitării taxei de înscriere;
  • Permisul de conducere al pilotului in original;
  • Certificatul de înmatriculare al automobilului sau un document la cele neînmatriculate, care sa ateste cine este proprietarul acestuia.
  • Licența ACR – CNAK pilot
  • Legitimație de ACR Membru Auto sau ACR Membru Sport

10.3 La verificările admnistrative fiecare pilot va încheia o asigurare de răspundere civilă sportivă care va fi valabilă pe toată durata competiției.

10.3.1 Vor fi admisi în competiție piloți care posedă o asigurare de raspundere civilă sportivă valabilă la data competiției doar dacă anexează o copie a acestei la fisa de înscriere.

10.4 La verificarea administrativă, organizatorul pune la dispoziţia pilotului, următoarele :

  • 1 hartă a traseului;
  • două numere de concurs
  • o siglă (cămilă) a competiției
  • ecuson pentru pilot
  • ghidul competiţiei/spectatorului
  • sac pentru păstrarea curăţeniei în zonă
  • regulament particular
  • program

 

  1. VERIFICĂRI TEHNICE INIŢIALE

11.1 Verificările tehnice iniţiale: Parcul de service, de-a lungul DJ 109G, începând de la km 5+700 și până la km 7+600 (la 300 m înainte de start), vineri 13.07.2018, intre orele 18:00-21:30;

11.2 După terminarea verificării tehnice iniţiale, lista cu participanţii admişi să participe la competiţie va fi publicată şi afişată de organizator la panoul de afişaj.

11.3 Verificări suplimentare ale concurenţilor/piloţilor, precum şi ale automobilelor, pot fi efectuate oricând pe parcursul competiţiei. Concurentul/sportivul este responsabil pentru conformitatea tehnică a automobilului de competiţii pe toată durata competiţiei.

11.4 Este responsabilitatea concurentului/ pilotului să observe dacă oricare piesă a automobilului care a fost manipulată în timpul verificării tehnice este reinstalată corect.

11.5 Numai automobilelor care au trecut de verificarea tehnică li se permite să ia startul în manşele de recunoaşteri, antrenament şi în cele de concurs .

 

  1. DESFĂŞURAREA COMPETIŢIEI

12.1 Ordinea de Start, Sosire, Cronometraj

12.1.1 La recunoasteri piloții vor lua startul, astfel:

  1. juniorii;
  2. piloții debutanți de la clasa mare către cea mică, în ordinea numărului de concurs;
  3. piloții avansați de la clasa mare către cea mică, în ordinea numărului de licență.

La antrenamente piloții vor lua startul, astfel:

  1. piloții avansați de la clasa mare către cea mică, în ordinea numărului de licență;
  2. piloții debutanți de la clasa mare către cea mică, în ordinea numărului de concurs;
  3. juniorii.

12.1.2 Ordinea de start în competiție se dă în funcție de timpul cel mai bun obţinut la antrenamente. Comisarii Sportivi pot modifica ordinea de start în funcție de circumstanțe.

12.1.3 Startul se dă de pe loc, cu automobilul oprit şi cu motorul pornit. Startul se dă cu semafor de start şi celula fotoelectrică.

12.1.4 Orice automobil care a declanşat celula de pe linia de start va fi considerat că a luat startul şi nu i se va permite un nou start.

12.1.5 Pilotul care nu ia startul la poziţia lui din ordinea de start, fără acceptul Directorului sportiv, va fi penalizat cu 5 secunde adăugate la timpul obţinut în acea manşă.

12.1.6 Pentru start anticipat se va aplica o penalitate de 2 secunde pentru fiecare secundă cu care a fost anticipat startul.

12.1.7 Sosirea este lansată. Manşa se termină când automobilul trece linia de sosire.

12.1.8 Între manşele de recunoaştere, antrenament, competiţie se acordă un timp minim de 10 minute, de care trebuie să beneficieze fiecare pilot.

12.1.9 Pentru cronometraj vor fi utilizate celule fotoelectrice cu o precizie de 1/1000 secundă.

12.1.10 În timpul manșelor de concurs, antrenamente sau recunoașteri pilotul se va afla singur în mașina de concurs. Este interzisă prezența în masina de concurs, în timpul cursei sau la coborârea la start, a altor persoane în afara politului.

12.1.11 Se vor admite pasageri în scaunul din dreapta doar cu acordul Directorului de Concurs, echipate corespunzator. Orice încălcare a acestor reguli va fi sancţionată de CCS cu EXCLUDEREA DIN COMPETIŢIE.

12.2 Recunoaşteri

12.2.1 Se va efectua două manșe de recunoaștere a traseului necronometrate.

12.3 Antrenamente

Se va efectua o manșă de antrenament cronometrată.

12.3.1 Dacă între antrenamentele cronometrate şi manşele de concurs se schimbă condiţiile atmosferice, comisarii sportivi pot aproba o nouă manşă de recunoaştere, pentru care se acordă 15 minute de pregătire. În cazul în care condiţiile atmosferice se schimbă după începerea manşei de concurs (cel puţin un concurent a luat startul) directorul sportiv poate acorda o neutralizare de max 10 min. pentru schimbul de pneuri.

12.3.2 Pentru a putea participa la competiţie, fiecare pilot trebuie să efectueze cel puţin o parcurgere completă a traseului. În cazul în care un pilot a efectuat numai o singură urcare de antrenament sau recunoastere şi din cauze obiective, independente de el sau automobil nu a putut ajunge la sosire, Colegiul Comisarilor Sportivi poate aproba un nou antrenament, acesta constând din prima din cele două manşe de competiţie.

12.4 Competiţia

12.4.1 Competiţia se va desfăşura în 2 manşe.

12.4.2 Automobilele care din diverse motive nu au reuşit să treacă linia de sosire, vor staţiona cât mai departe de axul drumului astfel încât să nu stânjenească urcarea celorlalţi concurenţi. Este strict interzisă repunerea automobilului pe traseu, remorcarea, tractarea, împingerea, în afara cazului când acest lucru este dispus de directorul sportiv.

12.4.3 Pentru clasament se va lua în calcul timpul cel mai bun realizat în cele două manşe. Manşele de competiţie vor avea loc în conformitate cu orarul detaliat întocmit de organizator şi publicat în regulamentul particular.

12.4.4 În caz de forţă majoră, Directorul Sportiv poate decide oprirea competiţiei, în orice moment al desfăşurării acesteia.

12.4.5 Dacă nu se poate relua şi dacă înainte de oprirea acesteia toţi piloţii au efectuat o manşă de competiţie, clasamentul se stabileşte pe baza timpilor realizaţi în acea manşă.

12.4.6 Timpii realizaţi la antrenamente nu pot fi folosiţi pentru întocmirea clasamentului etapei.

12.4.7 În situaţia în care nu se poate efectua nicio manşă de competiţie în aceeaşi zi, întreaga etapă se anulează.

12.4.8 În cazul anulării competiţiei din motive de forţă majoră, taxele de înscriere nu se restituie.

12.5 Coborârea la start

12.5.1 Coborarea la start, după fiecare manșă de recunoaștere, antrenament şi competiție, se face numai în coloană. Nu se admit opriri pe traseu și depașiri în coloană, coborârea se efectuează sub incidenta fanionului galben.

12.5.2 Nerespectarea articolului 12.5.1 se raporteaza Comisarilor Sportivi și se sancționează cu o taxa de la 50 la 100 lei.

12.5.3 Recuperarea unui automobil rămas pe traseu este strict interzisă în lipsa aprobării exprese a Directorului Sportiv.

 

  1. SERVICE

13.1. PARC DE SERVICE: Parcul de service va fi amplasat de-a lungul DJ 109G, începând de la km 5+700 și până la km 7+600 (la 300 m înainte de start).

13.2. Amplasarea echipelor/piloţilor/concurenţilor în parcul de service se face în ordinea numerelor de licenţă şi a numerelor de concurs, iar din 25 în 25 m se lasă un spaţiu de refugiu/manevră de 4 m. Fiecare echipă de asistenţă se va amplasa astfel încât să nu depăşească axul drumului şi să nu blocheze trecerea celorlalte automobile.

13.3 Echipele/piloţii au permisiunea de a intra în parcul de service, vineri 13.07.2018, incepand cu orele 17:30;

13.4  Fiecărui pilot i se va aloca o suprafaţă de minim 30m2.

13.5 Viteza automobilelor în incinta parcurilor destinate service-ului nu poate depăşi 10 km/h; nesupunerea la această limită de viteză va avea drept rezultat o penalizare aplicată de către Comisarii Sportivi de până la 400 Ron.

13.6 În parcul de service este permisă deplasarea anvelopelor, canistrelor cu combustibil şi a diverselor piese de schimb şi accesorii auto cu ajutorul unui ATV, scuter. Viteza de deplasare a acestor vehicule în parcul de service nu va depăşi 10km/oră.

13.7 Depăşirea vitezei admise prevăzute la art 13.6, ca şi orice altă acţiune sau manevră de natură să pună în pericol securitatea parcului de service, a persoanelor şi a automobilelor participante la competiţie va fi sancţionată de Colegiul Comisarilor Sportivi cu amendă în valoare de 400Ron.

13.8 Piloţii şi mecanicii au obligaţia de a proteja suprafaţa parcului de service şi a mediului înconjurător prin folosirea prelatei de lucru (care trebuie să acopere minim suprafaţa de sub motor, cutie de viteze, diferenţiale) şi păstrarea curăţeniei în spaţiul atribuit fiecăruia. La plecare, spaţiul folosit va fi lăsat în aceeaşi stare de curăţenie în care a fost preluat.

 

  1. PARC INCHIS

14.1 După terminarea concursului, a­u­to­mo­bi­lele sunt obligatoriu intro­du­se în „Parc închis”.

14.2 Dacă un pilot renunţă la o manşă de concurs, după ultima urcare efec­tuată, automobilul său va avea regim de „Parc închis” supravegheat de un arbitru sau introdus într-o zona specială delimitată și supravegheată.

14.3 Traseul pentru deplasarea a­u­to­mo­bi­lelor de concurs după sosirea din ultima  manşă de concurs  şi până la parcul închis final are, de ase­me­nea, regim de „Parc închis”.

14.4 În timp ce a­u­to­mo­bi­lele se găsesc în regim de „Parc închis” este in­ter­zi­să alimentarea cu carburanţi şi lubrifianţi sau efec­tua­rea de reparaţii.

14.5 Încălcarea acestor prevederi se penalizează cu ex­clu­de­rea din concurs.

14.6 După ce a­u­to­mo­bi­lele de concurs au intrat în „Parc închis”, piloţii le vor părăsi în termen de 5 minute şi li se interzice ac­ce­sul la acestea.

14.7 Fiecare minut de întârziere se penalizează cu 15 ron.

14.8 A­u­to­mo­bi­lele stau în „Parc închis” până la expirarea ter­me­nu­lui de afişare a rezultatelor definitive, după care îl pot părăsi, în afara celor reţinute pentru verificări tehnice prin demontare.

14.9 Pilotul sau concurentul care scoate automobilul din „Parc închis” înainte de termenul stabilit, sau care nu‑l pune la dis­po­zi­ţia comisarilor tehnici în termen de 15 minute după expirarea timpului de afişare a rezultatelor definitive, este exclus din campionatul anului res­pec­tiv.

 

  1. VERIFICĂRI TEHNICE FINALE

15.1 La intrarea a­u­to­mo­bi­lelor în „Parc închis” comisarii tehnici verifică prin sondaj integritatea marcajelor şi a sigiliilor aplicate iniţial.

15.2 Colegiul Comisarilor Sportivi hotărăşte care a­u­to­mo­bi­le şi ce anu­me se verifică, anunţând acest lucru odată cu afişarea rezultatelor provi­zo­rii.

 

  1. CLASAMENTE

16.1 Vor fi întocmite următoarele clasamente :

  • clasament OPEN overall
  • clasament SUPERTURISME
  • clasament pe clase de cilindree
  • clasament al juniorilor.

 

  1. PROTESTE/CONTESTAŢII/APELURI

17.1 Protest

17.1.1 Orice protest este înaintat, în scris, Directorului Sportiv însotit de taxa respectiva. Protestele verbale, colective, sau cele depuse fără achitarea taxei, nu se iau în considerare.

17.1.2 În protestele legate de neconformitatea tehnică a unui automobil va fi precizată clar și fără echivoc, piesa contestată. Aceste proteste trebuie depuse înainte de verificarea tehnică finală.

17.1.3 Dreptul de a protesta il are numai pilotul în scris în competiție.

TAXA DE PROTEST

Taxele de proteste sunt următoarele:

– pentru protest pe linie sportiva: 900  lei;

– pentru protest tehnic: 4500 lei .

17.1.4  Protestele împotriva rezultatelor sau clasamentelor vor  fi depuse în maximum 30 minute de la afişarea rezultatelor la panoul oficial de afişaj.

17.2 Depozit

În cazul în care un protest necesită demontarea şi re-asamblare a unei părţi bine definite dintr-o maşină (motor, transmisie, direcţie, sistemul de frânare, instalaţii electrice, caroserie, etc.) solicitantul trebuie să plătească o taxa suplimentară de depozit pentru fiecare parte. În eventualitatea unui protest care necesită demontarea automobilului, Comisarii Sportivi vor stabili cauțiunea pe baza estimării Comisarului tehnic Sef sau de pâna la 10.000 lei.

Manoperele de demontare–montare vor fi efectuate de mecanicii automobilului controlat. Dacă protestul se dovedește neîntemeiat, cauțiunea va fi preluată în totalitate de cel împotriva căruia a fost depus protestul. Nici una din părți nu are dreptul de a solicita celeilalte posibilele diferențe dintre costul estimat de Comisarii Sportivi și costul efectiv de aducere a automobilului în stare inițială.

Pentru automobilele verificate din oficiu, din ordinul conducerii cursei sau al Comisarilor Tehnici, nu se va putea solicita nici o despăgubire sau compensare a costurilor legate direct sau indirect de aceste controale.

În măsura în care protestul este întemeiat, taxa și cauțiunea depusă se restituie parțial sau integral celui care a depus-o, după caz. În eventualitatea constatării unor neconformități, taxa trece în sarcina echipajului găsit vinovat, care în plus, va fi penalizat conform regulamentelor în vigoare: excludere, suspendare, depunctare, penalizare în timp sau în bani etc.

În mod similar vor fi sancționate:

  • protestele depuse cu reacredință;
  • orice formă de sustragere de la controlul tehnic;
  • orice încercare de a ascunde sau înlocui un reper neconform;
  • ruperea unui sigiliu sau stergerea marcajelor în lipsa ordinului expres al unui oficial al cursei;
  • discuțiile în contradictoriu ale pilotului, mecanicilor sau responsabilului desemnat, cu oficialii care dispun, efectuează sau supraveghează aceste controale;
  • orice gest nesportiv între cel care a depus un protest, o contestație sau apel și cel care este contestat.

17.3 Cheltuieli

Cheltuielile necesare pentru operațiune, precum şi cele de transport al maşinii vor fi suportate de către cel ce depune protestul în cazul în care protestul este neîntemeiat, sau de către concurentul împotriva căruia s-a depus protestul în cazul în care este admis.

În cazul în care protestul este neîntemeiat şi, cheltuielile presupuse de protest (verificare, transport, etc) sunt mai mari decât suma din depozit, diferenţa va fi suportată de către reclamant. În cazul în care cheltuielile sunt mai mici diferenţa se restituie.

17.4 Apel  CNAK

Împotriva deciziilor luate de conducerea cursei CCS, cel care se consideră nedreptăţit poate depune un apel  la CNAK. Dreptul la apel îl au doar posesorii de Licență pilot Național/Internațional, ACR – CNAK .

17.4.1 Taxele de apeluri sunt :

  • pentru apel la Comisia de Competiţii – 2500 lei;
  • pentru apel la Comisia de Disciplină și Litigii – 2500 lei;
  • pentru apel la Tribunalul de Apel – 5000 lei.

Intenţia de depunere Apel catre CNAK-ACR  trebuie adusă la cunoştinţa Colegiului Comisarilor Sportivi în scris, în maxim o oră de la data difuzării/publicării deciziei contestate. Lipsa acestei notificări sau depunerea acesteia în afara timpului regulamentar – atrage decaderea din dreptul la Apel.

Apelul trebuie depus la Secretariatul CNAK- ACR în maxim 48 de ore de la data primirii notificării Colegiului Comisarilor Sportivi. Este admisă transmiterea acesteia în termenul precizat şi prin fax, mail etc. însoţită de copia ordinului de plată prin care se probează achitarea taxei aferente, calculată conform reglementărilor în vigoare.

 

  1. FESTIVITATEA DE PREMIERE

18.1 Festivitatea de premiere va avea loc Sâmbătă, având ca locație: STARTUL Competiției la Păstrăvăria Andreea;

18.2 Se acordă cupe pentru piloţii clasaţi pe locurile I, II, III, în clasamentele etapei, în conformitate cu art. 16 din prezentul regulament. Premierea la grupa sau clasa în care nu au fost admise sau nu au luat startul cel puţin 4 automobile în competiţie, este la decizia organizatorului.

 

  1. HARTA TRASEULUI

traseu_vtm_luna_ses

1 Shares