Regulament – Meseș Cento Group
Viteză pe Traseu Montan
REGULAMENT PARTICULAR “ VTM MESES-CENTO GROUP “
- Cupa Meses-Cento Group etapa din Campionatul de Viteza pe Traseu Montan 2023
- Locul desfasurarii: Muntele Meses , judetul Salaj DJ nr.108R km.4+500
- Traseul : are 2,8 Km cu 5 viraje pe partea dreapta si 4 viraje pe partea stanga, un viraj tip “ ac de par”, 2 sicane artificiale
- Data desfasurarii: 05.08.2023.
- Organizatori : CS A-K RIDER’S, Consiliul Judetean Salaj, Primaria Treznea, ACR SALAJ si ACR SATU MARE
- Telefon : 0744 792297
- Fax: 0260 610205
- Email: acr_sj@acr.ro, clubsportiv.riders@yahoo.com
- Comitetul de organizare: Seletye David, Bocsan Elena, Demjen Daniel, Dinu Iancu-Sălăjanu, Oros Cristian, Campan Sorin, Pop Lucian, Darjan Gabriel
- Aprobarea organelor locale:
- Consiliul Judeţean nr.14118 din 13.07.2023
- Acordul Insp. Jud. al Poliţiei Rutiere nr. 41 / 27.07.2023
- Textul publicitatii obligatorii a organizatorului: stickere ACR
- Adresa secretariatului:
- ACR Salaj, Zalau, Str. Mihai Viteazul , nr. 29 pana la data de 04.08.2023 ora 12:oo
- DJ 108R km 3+600, la 200 m înainte de “start“ in timpul concursului 05.08.2023 intre orele 6,3o-17,oo
- Panoul de afisaj: Primaria comunei Treznea
- Masuri de securitate:
- personal propriu supravegheat si ajutat de personalul Inspectoratului de Jandarmi Salaj
- plan de securitate tip ACR –CNAK
- polita asigurare eveniment nr. ……………………..
- Sunt admise la concurs automobilele :
Conform Regulamentului Cadru al Campionatului de Viteza pe Traseu Montan – 2023. Pentru anul 2023 sunt admise să participe la Campionatul-VTM, automobilele de concurs care sunt dotate cu roll cage cu sau fara acte de provenienta dar corespund Anexei “J” a Codului Sportiv Internaţional FIA în următoarele grupe:- grupa N = automobile omologate FIA în grupa N;
- grupa A = automobile omologate FIA în grupa A;
- Deasemenea sunt admise si automobile din:
grupa H = automobile neomologate, cu omologare expirată sau cu modificări care nu permit înscrierea în celelalte grupe cu repectarea anexei J FIA Safety Regulations cu folosirea echipamentelor de securitate: scaune , centuri, echipament piloti (casca,combinezon , incaltaminte, manusi), cu omologari expirate sub rezerva evaluarii lor de catre un Comisar Tehnic In timpul concursului pilotii vor purta OBLIGATORIU aceste echipamente. - Automobilele si concurentii vor fi incadrate in in urmatoarele grupe si clase:
- Avansatii:
- H – clasa 9 – pănă la 1600 cm3
- H – clasa 10 – 1600 cm3 – 2000 cm3
- H – clasa 11 – 2000 cm3 – 3000 cm3
- H – clasa 12 – peste 3000 cm3
- Debutanti:
- DH – clasa 1 – pănă la 1600 cm3
- DH – clasa 2 – 1600 cm3 – 2000 cm3
- Juniori:
- JUN – motor aspirat maxim 1600 cmc capacitate cilindrica
- NOTE:
- Coeficientul de multiplicare pentru motoarele echipate cu turbo este 1,7 iar pentru cele cu compresor 1,4 la automobilele echipate cu motor turbo diesel cu cilindree de până la 2000 cmc se aplică un coeficient de multiplicare de 1.5, pentru automobilele echipate cu motor rotativ tip Wankel se aplică un coeficient de multiplicare de 3.2.
- O clasă de cilindree se constituie cu minimum 4 automobile înscrise şi admise la verificarea tehnică iniţială.
- Dacă la o clasă sunt unul sau două automobile de competiţie, automobilele respective vor trece la clasa superioară imediat constituită.
- Dacă şi clasa imediat superioară este în aceeași situație (nu este constituită), automobilele vor fi admise în concurs, dar vor participa în competiţie sub regimul de „clasa neconstituită”.
- Avansatii:
- PILOŢI ADMIŞI ÎN COMPETIŢIE
- Sunt admiși în competiție piloți licențiați, posesori ai unei licenţe naţionale valabile, și dețin cel puțin calitatea de membru ACR –SPORT.
La grupa Debutanți: sunt admiși piloții care nu au mai mult de 5 clasari la etapele de VTM anterioare . - Sunt admiși în competiție piloții care nu au implinit încă vârsta de 18 ani și care nu posedă permis de conducere. Pentru înscrierea juniorilor, (persoane care nu au implinit vârsta de 18 ani aflați în intervalul 16-18 ani) este necesar ca pe langă documentele depuse la înscriere să se depună o declarație notarială a ambilor părinți (tutori legali) prin care aceștia: – își exprimă acordul ca persoana în cauză (minorul) să participe la etapă – să fie expres menționat faptul că tutorii legali își asumă întreaga responsabilitate privind faptele minorului pe întreg parcursul desfăsurării concursului. Deasemenea trebuie să prezinte un certificat de absolvire al unui curs de pilotaj sportiv sau un palmares la Karting sau un palmares Rally Sprint sau palmares VTM organizat în anii anteriori de ACR, există posibilitatea de a acorda unele dispense de către Directorul de Concurs. CCS sau Directorul de Concurs pot interzice juniorilor să ia startul în cazul în care constată că poziția juniorului la postul de pilotaj, vizibilitatea acestuia ori accesul la comenzile automobilului sunt necorespunzătoare.
- Piloții admiși în competiție, se supun reglementărilor legale antidopaj emise de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret precum și ANAD.
- Toţi piloţii admişi în competiţie, vor puncta în clasamentele finale ale competiţiei în funcţie de poziţia obţinută.
- Sunt admiși în competiție piloți licențiați, posesori ai unei licenţe naţionale valabile, și dețin cel puțin calitatea de membru ACR –SPORT.
- ECHIPAMENTE DE SECURITATE
- Echipamentele de securitate ale automobilelor de competiţii trebuie să corespundă pe tot parcursul competiţiei exigenţelor de securitate impuse de Comisarii Tehnici, stabilite pe baza Codului Sportiv Internaţional, anexa J art. 253, a regulamentului specific grupei din care automobilul face parte şi a regulamentului CVTM-ACR 2023.
- Un automobil de competiţii a cărui construcţie şi/sau stare tehnică este considerată periculoasă, poate fi exclus din competiţie în orice moment de Comisarii Sportivi pe baza constatării Comisarilor Tehnici. În acest sens, vor fi examinate suplimentar automobilele care au suferit avarii pe timpul desfăşurării competiţiei. Raportul Comisarilor Tehnici sau decizia Comisarilor Sportivi, de oprire din competiţie a automobilului considerat periculos nu pot fi urmate de niciun fel de despăgubiri sau returnări de taxe de înscriere reclamate de concurent/echipă şi/sau de pilotul acestuia.
- Echipamentul de protecţie al piloţilor trebuie să corespundă exigenţelor de securitate impuse de Comisarii Tehnici ai competiţiei, conform regulamentului CVTM-ACR 2023 art.39.
- Pe parcursul competiţiei, dar şi la antrenamente şi recunoaşteri, piloţii sunt obligaţi să poarte cască de protecţie , combinezon, ghete, cagulă, mănuşi şi să-şi lege centurile de siguranţă. Orice abatere de la această prevedere duce la EXCLUDERE.
- Pentru pilotii înscriși la clasa juniori, echipamentul este identic ca la punctul 12.3
- Nu este permisă parcurgerea traseului competiţiei cu geamurile deschise. Se consideră că geamul este deschis, dacă este coborât cu mai mult de 2 cm faţă de poziţia ”închis complet”. Pentru încălcarea acestei prevederi, pilotul este supus sancțiunilor CCS. Sancţiunea poate fi anulată/suspendată în cazul în care se poate demonstra că deschiderea geamului sau imposibilitatea închiderii acestuia se datorează unor cauze tehnice sau unei avarii a caroseriei pe partea acestuia. Pilotului i se va permite remedierea defecţiunii la parcul de service.
În sensul prezentului articol, spargerea unui geam al automobilului nu va fi urmata de nici o penalizare, dar datorita gradului sporit de periculozitate poate conduce la oprirea automobilului din competiţie. - Sunt acceptate echipamentele de securitate ale piloților cu omologarea expirată conform art 39 din CVTM-ACR 2023.
- Spitale anuntate:
- Spitalul Judetea Salaj din Zalau
- Statii de benzina:
- statiile de benzina de pe raza orasului Zalau
- Taxa de inscriere pilot ; 480 lei respectiv 380 lei DOAR pentru membrii ACR-AUTO (prețul include asigurarea pilotului), pentru copilot se percepe o taxă suplimentară de 130 ron care de asemenea include asigurarea copilotului. Pentru echipe se percepe o taxă de 100 lei pentru fiecare pilot . Echipele pot fi formate conform regulamentului Campionatului de Viteza pe Traseu Montan cap.IX art. 29.
- Plata taxei de participare se poate face la sediul clubului organizator, sau în contul CSAK RIDER’S RO 86 RNCB 0221 1198 6479 0001 deschis la B.C.R. Sucursala Satu Mare, pana la ora 13.00 din data de 04.08.2023.
- Concurentii care s-au inscris si nu au achitat taxele conf art.13.1 vor putea achita in ziua concursului cu o suprataxa de 100 lei.
- Cazarea: Se vor rezerva camera la hoteluri din Zalau, functie de solicitarile participantilor
- Publicarea listei de start provizoriu: 04.08.2023 ora 21.00
- Ordinea de start : va fi conform cu lista de inscrieri publicata de secretariatul etapei si la fel va fi si asezarea automobilelor in parcul de start / service , comisarii sportivi pot modifica ordinea de start functie de necesitati.
- Dupa data de 03.08.2023 comitetul de organizare poate aproba înscrierea in concurs numai in limita locurilor disponibile si cu taxa dubla
- Validare inscrierii documente necesare : permis de conducere ,document care sa ateste dreptul de folosinta al automobilului de concurs ,fisa de omologare pentru grupele FIA, carnet membru sport ACR sau ACR-AUTO, asigurare pilot, pentru juniori : o declaratie a ambilor parinti (tutori legali) prin care acestia isi exprima acordul ca persoana in cauza (minorul) sa participle la etapa si sa fie express mentionat faptul ca tutorii legali isi asuma intreaga responsabilitate privind faptele minorului pe intreg parcursul desfasurarii concursului.Oficialii pot interzice juniorilor sa ia startul in cazul in care constata ca pozitia juniorului la postul de pilotaj, vizibilitatea acestuia ori accesul la comenzile automobilului sunt necorespunzatoare.
- Prin semnarea cererii de înscriere, concurentul şi pilotul se supun jurisdicţiilor sportive prevăzute în Codul Sportiv Internaţional FIA inclusiv anexele sale, Regulamentul Campionatului de VTM si prezentul Regulament particular.
- ZIUA I se va desfasura pe DJ 108 R in zona “la gratare” la km 4+900 m dupa cum urmeaza:
- intre orele : 15-19,30-validarea inscrieri si verificarea tehnica a autoturismelor inscrise in concurs si inmanarea numerelor de consurs
- OFICIALI:
- Delegat A.S.N.:
- Stoian Marius – B
- ARBITRII:
- Presedinte C. C. S. Stoian Marius – B
- Comisar Sportiv: Muresan Claudiu – MM
- Comisar Sportiv: Demjén Daniel – TM
- Director sportiv: Seletye David – SM
- Director organizatoric: Bocsan Elena – SJ
- Secretar şef: Ilyes Csaba Jozsef – SM
- Sef verificare tehnica: Muresan Claudiu – MM
- Responsabil cu securitatea: Pasca Ovidiu – MM
- Sef traseu: Demjén Daniel – TM
- Cronometror şef: Seletye Norbert – SM
- Responsabil relatii cu concurenti : Kis Bertalan-Cristian – SM
- Responsabil cu arbitrii: Demjén Renata – SM
- Sef centru de presa: Seletye David – SM
- Medic sef: Serv. Ambulanta – SJ
- Trezorier: Seletye Maria Magdolna – SM
- NOTA:
- Organizatorul in acord cu Directorul sportiv isi rezerva dreptul de a modifica programul anuntat in avans, daca situatia o impune
- Delegat A.S.N.:
- DISPOZIŢII GENERALE:
- Comandamentul/Secretariatul Competiţiei: DJ 108R km 3+600, la200 m înainte de start
- Centrul/Panou oficial de afişaj: DJ 108R km 3+600, la 200 m înainte de start;
- START: DJ 108R, ieșire din localitatea Treznea, km 3+400, la 1900 m după indicatorul de ieșire din localitatea Treznea, în direcția Zalău;
- SOSIRE: DJ 108R, 550m înainte de intersecția cu DN 1F, vârful Meseșlui,2,8 km după start;
- STOP : DJ 108R, 200 m după sosire;
- Verificare Tehnică Inițială: DJ 108R km 2+600, la 800 m înainte de start;
Accesul concurentilor in parcul de service dinspre varful muntelui Meses va fi permis doar pana la ora 9.00 din data de 05.08.2023; dupa aceasta ora se va permite accesul in parc pana la ora 9.45 dinspre comuna Trezenea. - Verificare Administrativă: DJ 108R km 3+600, la 200 m înainte de start;
- Documentele necesare la verificările administrative:
- Formularul de înscriere;
- Dovada achitării taxei de înscriere;
- Permisul de conducere al pilotului in original;
- Certificatul de înmatriculare al automobilului sau un document la cele neînmatriculate, care sa ateste cine este proprietarul acestuia.
- Legitimație de ACR Membru Auto (550 lei) sau ACR Membru Sport (150 lei)
- La verificările admnistrative fiecare pilot va încheia o asigurare de răspundere civilă sportivă care va fi valabilă pe toată durata competiției.
- La verificarea administrativă, organizatorul pune la dispoziţia pilotului, următoarele:
- două numere de concurs
- o siglă (cămilă) a competiției
- ecuson pentru pilot
- ghidul competiţiei/spectatorului
- sac pentru păstrarea curăţeniei în zonă
- Documentele necesare la verificările administrative:
- Parc de service: de-a lungul DJ 108R,începând de la km 4+200 (1900 m după ieșirea din loc. Treznea) și până la km 3+500 (la 150 m înainte de start) ;
- Amplasarea echipelor/piloţilor/concurenţilor în parcul de service se face în ordinea numerelor de licenţă şi a numerelor de concurs, iar din 25 în 25 m se lasă un spaţiu de refugiu/manevră de 4 m. Fiecare echipă de asistenţă se va amplasa astfel încât să nu depăşească axul drumului şi să nu blocheze trecerea celorlalte automobile.
- Echipele/piloţii au permisiunea de a intra în parcul de service, sambata 05.08.2023, incepand cu orele 6:00;
- Fiecărui pilot i se va aloca o suprafaţă de minim 30m2.
- Viteza automobilelor în incinta parcurilor destinate service-ului nu poate depăşi 10 km/h; nesupunerea la această limită de viteză va avea drept rezultat o penalizare aplicată de către Comisarii Sportivi de până la 400 Ron.
- În parcul de service este permisă deplasarea anvelopelor, canistrelor cu combustibil şi a diverselor piese de schimb şi accesorii auto cu ajutorul unui ATV, scuter. Viteza de deplasare a acestor vehicule în parcul de service nu va depăşi 10km/oră.
- Depăşirea vitezei admise prevăzute la art 13.6, ca şi orice altă acţiune sau manevră de natură să pună în pericol securitatea parcului de service, a persoanelor şi a automobilelor participante la competiţie va fi sancţionată de Colegiul Comisarilor Sportivi cu amendă în valoare de 400Ron.
- Piloţii şi mecanicii au obligaţia de a proteja suprafaţa parcului de service şi a mediului înconjurător prin folosirea prelatei de lucru (care trebuie să acopere minim suprafaţa de sub motor, cutie de viteze, diferenţiale) şi păstrarea curăţeniei în spaţiul atribuit fiecăruia. La plecare, spaţiul folosit va fi lăsat în aceeaşi stare de curăţenie în care a fost preluat.
- Parc auxiliar – trailere/platforme: loc. Treznea, jud. Sălaj;
- OBLIGAŢIILE GENERALE
- Numere de competiţie:
- Este obligatorie aplicarea pe automobilele de competiţii a numerelor de concurs asigurate de organizator, fără a avea alt număr pe automobil.
- Este obligatorie ca orice alt număr existent pe masina de concurs să fie acoperit în asa fel încât singurul număr vizibil să fie cel oferit de către organizator.
- Automobilele de competiţii fără numere nu sunt admise la start.
- Pregătirea pentru start:
- Amânarea startului nu se poate face decât din motive tehnice, verificate de către Comisarii Tehnici şi cu aprobarea Directorului Sportiv.
- Publicitate
- La competiţia de viteză pe traseu montan Cupa Meses Cento-Group, publicitatea obligatorie a organizatorului:
Este obligatorie aplicarea pe capota automobilelor de competiţii a siglei (cămilei) competiției, asigurată de organizator. - Se permite echipajelor să aplice liber orice publicitate pe automobilele de competitii, respectând următoarele:
- să fie autorizate de legislaţia ţării pe teritoriul cărora se desfaşoară competiţia;
- să nu contravină bunelor moravuri şi obiceiuri;
- să nu afecteze spaţiile rezervate publicităţii obligatorii (placa de raliu, numere de concurs, parasolar, capotă);
- să nu împiedice vizibilitatea echipajelor, prin aplicarea publicităţii pe geamurile autovehiculului
- să nu intre în conflict de interese cu imaginea și activitatea organizatorilor;
- nu se va accepta publicitate care contravine cu sponsorii oficiali ai competiției.
- La competiţia de viteză pe traseu montan Cupa Meses Cento-Group, publicitatea obligatorie a organizatorului:
- Semnalizare. Comportament pe traseu:
- Următoarele semnalizări vor fi utilizate în timpul recunoașterilor, antrenamentelor şi competiției și vor fi strict respectate:
- Fanion roşu: oprire imediată şi definitivă;
- Fanion galben: pericol, depăşirea interzisă;
- Fanion galben cu dungi roșii: suprafață alunecoasă, schimbare de aderentă;
- Fanion albastru: un concurent mai rapid dorește să depăşească ;
- Fanion şah alb cu negru: sfârşitul manşei (pe linia de sosire);
- Fanion prezentat „imobil”: avertizare de pericol;
- Fanion prezentat „agitat”: pericol imediat, fii pregătit să oprești;
- Două fanioane prezentate împreună: pericol deosebit de mare.
- Dacă un pilot este obligat să oprească într-una din manşele competiţiei din pricina defecţiunilor mecanice sau a altor probleme, el trebuie să scoată automobilul în afara traseului, să se îndepărteze de acesta şi să se supună instrucţiunilor date de comisarii de traseu.
- La coborârea de la parcul de regrupare/sosire şi până la parcul de service este interzisă oprirea, depăşirea şi transportul altor persoane.
- Piloţilor le este interzis să conducă în sensul opus celui al probei de viteză pe traseu montan respectiv, inclusiv în zona dintre panoul de începere a zonei de SOSIRE şi până la panoul de terminare a zonei postului de regrupare, de asemenea este interzisă orice manevră de mers în marşarier.
Orice încălcare a acestor reguli va fi sancţionată de CCS.
- Următoarele semnalizări vor fi utilizate în timpul recunoașterilor, antrenamentelor şi competiției și vor fi strict respectate:
- Numere de competiţie:
- DESFĂŞURAREA COMPETIŢIEI
- Ordinea de Start, Sosire, Cronometraj
- La recunoasteri/ antrenamente/ la mansele de concurs piloții vor lua startul, astfel:
- piloții avansați de la clasa mare către cea mică, în ordinea numărului de licență;
- piloții debutanți de la clasa mare către cea mică, în ordinea numărului de concurs;
- juniorii.
- Ordinea de start în competiție se dă în funcție de timpul cel mai bun obţinut la antrenamente. Comisarii Sportivi pot modifica ordinea de start în funcție de circumstanțe.
- Startul se dă de pe loc, cu automobilul oprit şi cu motorul pornit. Startul se dă cu semafor de start şi celula fotoelectrică.
- Orice automobil care a declanşat celula de pe linia de start va fi considerat că a luat startul şi nu i se va permite un nou start.
- Pilotul care nu ia startul la poziţia lui din ordinea de start, fără acceptul Directorului sportiv, va fi penalizat cu 5 secunde adăugate la timpul obţinut în acea manşă.
- Pentru start anticipat se va aplica o penalitate de 2 secunde pentru fiecare secundă cu care a fost anticipat startul.
- Sosirea este lansată. Manşa se termină când automobilul trece linia de sosire.
- Între manşele de recunoaştere, antrenament, competiţie se acordă un timp minim de 10 minute, de care trebuie să beneficieze fiecare pilot.
- Pentru cronometraj vor fi utilizate celule fotoelectrice cu o precizie de 1/1000 secundă.
- În timpul manșelor de concurs, antrenamente sau recunoașteri pilotul se va afla singur în mașina de concurs. Este interzisă prezența în masina de concurs, în timpul cursei sau la coborârea la start, a altor persoane în afara politului.
- Se vor admite pasageri în scaunul din dreapta doar cu acordul Directorului de Concurs, echipate corespunzator. Orice încălcare a acestor reguli va fi sancţionată de CCS cu EXCLUDEREA DIN COMPETIŢIE.
- La recunoasteri/ antrenamente/ la mansele de concurs piloții vor lua startul, astfel:
- Recunoaşteri
- Se va efectua o manșa de recunoaștere a traseului necronometrate.
- Antrenamente
- Se va efectua doua manșe de antrenament cronometrată.
- Dacă între antrenamentele cronometrate şi manşele de concurs se schimbă condiţiile atmosferice, comisarii sportivi pot aproba o nouă manşă de recunoaştere, pentru care se acordă 15 minute de pregătire. În cazul în care condiţiile atmosferice se schimbă după începerea manşei de concurs (cel puţin un concurent a luat startul) directorul sportiv poate acorda o neutralizare de max 10 min. pentru schimbul de pneuri.
- Pentru a putea participa la competiţie, fiecare pilot trebuie să efectueze cel puţin o parcurgere completă a traseului. În cazul în care un pilot a efectuat numai o singură urcare de antrenament sau recunoastere şi din cauze obiective, independente de el sau automobil nu a putut ajunge la sosire, Colegiul Comisarilor Sportivi poate aproba un nou antrenament, acesta constând din prima din cele două manşe de competiţie.
- Se va efectua doua manșe de antrenament cronometrată.
- Competiţia
- Competiţia se va desfăşura în 3 manşe:
- Automobilele care din diverse motive nu au reuşit să treacă linia de sosire, vor staţiona cât mai departe de axul drumului astfel încât să nu stânjenească urcarea celorlalţi concurenţi. Este strict interzisă repunerea automobilului pe traseu, remorcarea, tractarea, împingerea, în afara cazului când acest lucru este dispus de directorul sportiv.
- Pentru clasamentul final se va lua în calcul timpul acumulat la cele mai bune doua manse din trei. Manşele de competiţie vor avea loc în conformitate cu orarul detaliat întocmit de organizator şi publicat în regulamentul particular.
- În caz de forţă majoră, Directorul Sportiv poate decide oprirea competiţiei, în orice moment al desfăşurării acesteia.
- Dacă nu se poate relua şi dacă înainte de oprirea acesteia toţi piloţii au efectuat o manşă de competiţie, clasamentul se stabileşte pe baza timpilor realizaţi în acea manşă.
- Timpii realizaţi la antrenamente nu pot fi folosiţi pentru întocmirea clasamentului etapei.
- În situaţia în care nu se poate efectua nicio manşă de competiţie în aceeaşi zi, întreaga etapă se anulează.
- În cazul anulării competiţiei din motive de forţă majoră, taxele de înscriere nu se restituie.
- Coborârea la start
- Coborarea la start, după fiecare manșă de recunoaștere, antrenament şi competiție, se face numai în coloană. Nu se admit opriri pe traseu și depașiri în coloană, coborârea se efectuează sub incidenta fanionului galben.
- Nerespectarea articolului 23.5.1 se raporteaza Comisarilor Sportivi și se sancționează cu o taxa de la 50 la 100 lei.
- Recuperarea unui automobil rămas pe traseu este strict interzisă în lipsa aprobării exprese a Directorului Sportiv.
- Ordinea de Start, Sosire, Cronometraj
- PARC INCHIS
- După terminarea concursului, automobilele sunt obligatoriu introduse în “Parc închis”.
- Dacă un pilot renunţă la o manşă de concurs, după ultima urcare efectuată, automobilul său va avea regim de “Parc închis” supravegheat de un arbitru sau introdus într-o zona specială delimitată și supravegheată.
- Traseul pentru deplasarea automobilelor de concurs după sosirea din ultima manşă de concurs şi până la parcul închis final are, de asemenea, regim de “Parc închis”.
- În timp ce automobilele se găsesc în regim de “Parc închis” este interzisă alimentarea cu carburanţi şi lubrifianţi sau efectuarea de reparaţii.
- Încălcarea acestor prevederi se penalizează cu excluderea din concurs.
- După ce automobilele de concurs au intrat în “Parc închis”, piloţii le vor părăsi în termen de 5 minute şi li se interzice accesul la acestea.
- Fiecare minut de întârziere se penalizează cu 15 ron.
- Automobilele stau în “Parc închis” până la expirarea termenului de afişare a rezultatelor definitive, după care îl pot părăsi, în afara celor reţinute pentru verificări tehnice prin demontare.
- Pilotul sau concurentul care scoate automobilul din “Parc închis” înainte de termenul stabilit, sau care nu‑l pune la dispoziţia comisarilor tehnici în termen de 15 minute după expirarea timpului de afişare a rezultatelor definitive, este exclus din campionatul anului respectiv.
- VERIFICĂRI TEHNICE FINALE
- La intrarea automobilelor în “Parc închis” comisarii tehnici verifică prin sondaj integritatea marcajelor şi a sigiliilor aplicate iniţial.
- Colegiul Comisarilor Sportivi hotărăşte care automobile şi ce anume se verifică, anunţând acest lucru odată cu afişarea rezultatelor provizorii.
- CLASAMENTE
- Vor fi întocmite următoarele clasamente:
- clasament al juniorilor;
- clasament pe clase de cilindree;
- clasament OPEN overall.
- Vor fi întocmite următoarele clasamente:
- PROTESTE/CONTESTAŢII/APELURI
- PROTEST
- Orice protest este înaintat, în scris, Directorului Sportiv însotit de taxa respectiva. Protestele verbale, colective, sau cele depuse fără achitarea taxei, nu se iau în considerare.
- În protestele legate de neconformitatea tehnică a unui automobil va fi precizată clar și fără echivoc, piesa contestată. Aceste proteste trebuie depuse înainte de verificarea tehnică finală.
- Dreptul de a protesta il are numai pilotul în scris în competiție.
- TAXA DE PROTEST
- Taxele de proteste sunt următoarele:
- pentru protest pe linie sportiva: 900 lei;
- pentru protest tehnic: 4500 lei .
- Taxele de proteste sunt următoarele:
- TAXA DE PROTEST
- Protestele împotriva rezultatelor sau clasamentelor vor fi depuse în maximum 30 minute de la afişarea rezultatelor la panoul oficial de afişaj.
- Depozit
- În cazul în care un protest necesită demontarea şi re-asamblare a unei părţi bine definite dintr-o maşină (motor, transmisie, direcţie, sistemul de frânare, instalaţii electrice, caroserie, etc.) solicitantul trebuie să plătească o taxa suplimentară de depozit pentru fiecare parte. În eventualitatea unui protest care necesită demontarea automobilului, Comisarii Sportivi vor stabili cauțiunea pe baza estimării Comisarului tehnic Sef sau de pâna la 10.000 lei.
- Manoperele de demontare–montare vor fi efectuate de mecanicii automobilului controlat. Dacă protestul se dovedește neîntemeiat, cauțiunea va fi preluată în totalitate de cel împotriva căruia a fost depus protestul. Nici una din părți nu are dreptul de a solicita celeilalte posibilele diferențe dintre costul estimat de Comisarii Sportivi și costul efectiv de aducere a automobilului în stare inițială.
- Pentru automobilele verificate din oficiu, din ordinul conducerii cursei sau al Comisarilor Tehnici, nu se va putea solicita nici o despăgubire sau compensare a costurilor legate direct sau indirect de aceste controale.
- În măsura în care protestul este întemeiat, taxa și cauțiunea depusă se restituie parțial sau integral celui care a depus-o, după caz. În eventualitatea constatării unor neconformități, taxa trece în sarcina echipajului găsit vinovat, care în plus, va fi penalizat conform regulamentelor în vigoare: excludere, suspendare, depunctare, penalizare în timp sau în bani etc.
- În mod similar vor fi sancționate:
- protestele depuse cu reacredință;
- orice formă de sustragere de la controlul tehnic;
- orice încercare de a ascunde sau înlocui un reper neconform;
- ruperea unui sigiliu sau stergerea marcajelor în lipsa ordinului expres al unui oficial al cursei;
- discuțiile în contradictoriu ale pilotului, mecanicilor sau responsabilului desemnat, cu oficialii care dispun, efectuează sau supraveghează aceste controale;
- orice gest nesportiv între cel care a depus un protest, o contestație sau apel și cel care este contestat.
- Cheltuieli
- Cheltuielile necesare pentru operațiune, precum şi cele de transport al maşinii vor fi suportate de către cel ce depune protestul în cazul în care protestul este neîntemeiat, sau de către concurentul împotriva căruia s-a depus protestul în cazul în care este admis.
- În cazul în care protestul este neîntemeiat şi, cheltuielile presupuse de protest (verificare, transport, etc) sunt mai mari decât suma din depozit, diferenţa va fi suportată de către reclamant. În cazul în care cheltuielile sunt mai mici diferenţa se restituie.
- Apel CNAK
Împotriva deciziilor luate de conducerea cursei CCS, cel care se consideră nedreptăţit poate depune un apel la CNAK. Dreptul la apel îl au doar posesorii de Licență pilot Național/Internațional, ACR – CNAK .- Taxele de apeluri sunt :
- pentru apel la Comisia de Competiţii – 2500 lei;
- pentru apel la Comisia de Disciplină și Litigii – 2500 lei;
- pentru apel la Tribunalul de Apel – 5000 lei.
- Intenţia de depunere Apel catre CNAK-ACR trebuie adusă la cunoştinţa Colegiului Comisarilor Sportivi în scris, în maxim o oră de la data difuzării/publicării deciziei contestate. Lipsa acestei notificări sau depunerea acesteia în afara timpului regulamentar – atrage decaderea din dreptul la Apel.
- Apelul trebuie depus la Secretariatul CNAK- ACR în maxim 48 de ore de la data primirii notificării Colegiului Comisarilor Sportivi. Este admisă transmiterea acesteia în termenul precizat şi prin fax, mail etc. însoţită de copia ordinului de plată prin care se probează achitarea taxei aferente, calculată conform reglementărilor în vigoare.
- Taxele de apeluri sunt :
- PROTEST
- FESTIVITATEA DE PREMIERE
- Festivitatea de premiere va avea loc Sâmbătă, având ca locație: sub “poarta de START”.
- Se acordă cupe pentru piloţii clasaţi pe locurile I, II, III, în clasamentele etapei, în conformitate cu art. 26 din prezentul regulament. Premierea la grupa sau clasa în care nu au fost admise sau nu au luat startul cel puţin 4 automobile în competiţie, este la decizia organizatorului.
ZIUA a II-a – programul in atasament
Activitatea | Ziua | Data | Ora |
Deschiderea parcului de service | Sâmbată | 05.08.2023 | 06 :00 |
Verificări administrative | Sâmbată | 05.08.2023 | 07 :00- 09 :00 |
Verificări tehnice iniţiale | Sâmbată | 05.08.2023 | 08:20- 09:20 |
Publicarea ordinii de start | Sâmbată | 05.08.2023 | 09:30 |
Ședința tehnică | Sâmbată | 05.08.2023 | 09:40 |
Recunoaşteri | Sâmbată | 05.08.2023 | 10:00 |
Antrenament cronometrat 1 | Sâmbată | 05.08.2023 | 10:45 |
Antrenament cronometrat 2 | Sâmbată | 05.08.2023 | 11:50 |
Start în manşa I a competiţiei | Sâmbată | 05.08.2023 | 13:00 |
Start în manşa a II-a a competiţiei | Sâmbată | 05.08.2023 | 14:15 |
Start în manşa a III-a a competiţiei | Sâmbată | 05.08.2023 | 15:30 |
Afişarea rezultatelor provizorii | Sâmbată | 05.08.2023 | 17:00 |
Afişarea rezultatelor definitive | Sâmbată | 05.08.2023 | 17:20 |
Festivitatea de premiere | Sâmbată | 05.08.2023 | 17:30 |
HARTA TRASEULUI